Този месец в нашата серия „Изграждане на бъдещето: Силата на ИТ талантите", в която разглеждаме трансформациите в ИТ сектора през последните години с водещи партньори от общността, имаме удоволствието да си поговорим с Димитър Серафимов, Chief Revenue Officer в DEV.BG. С богат опит в продажбите и лидерството, той се утвърждава като експерт в изграждането на стратегически взаимоотношения и развитието на работодателска марка. Тези умения му позволяват да оказва ефективна подкрепа на партньорите на DEV.BG в постигането на техните ключови цели - привличане на високо квалифицирани кадри и успешно позициониране на динамичния ИТ пазар.
Тази година отпразнувахме своя осми рожден ден! В началото стартирахме с организирането на няколко технически събития на месец, на които хората от ИТ общността да могат да се срещат, да научават нови неща, да споделят знания и умения. Основната ни идея беше да помогнем на цялата общност да се развива и да върви напред. Именно благодарение на тези събития успяхме да поставим основата на платформата ни и да я развием в много допълнителни направления, като през цялото време залагахме на обратната връзка от хората, заради които е създадена. Всъщност целият фокус на платформата винаги е бил и си остава върху ИТ сектора. В момента екипът ни организира над 180 ИТ/технологични събития на година, както и две мащабни конференции на живо. В Job Board-а ни сме събрали над 2000 ИТ обяви от над 1400 от най-големите и изявени ИТ компании от индустрията в България и е „предпочитаното място" за ИТ професионалистите. В допълнение към това, се опитваме да държим аудиторията ни информирана, като създаваме съдържание, което отразява случващото се в индустрията - статии, анализи, статистики, информация за компаниите и много други. От няколко години продуцираме и свой собствен подкаст на кариерна тематика.
Най-вече на база на това дали влизат в контекста на нашата платформа, тъй като както казах, сме изцяло фокусирани върху IT сектора. Ако това е така, с радост им предоставяме достъп до сайта и аудиторията ни. Това, разбира се, е от полза и на самите посетители, тъй като така получават по-голямо разнообразие от отворени позиции и кариерни възможности.
През последните години работодателите осъзнаха значението на employer branding-а и започнаха да обръщат повече внимание на комуникацията си с потенциалните нови служители. Ако преди години една обява беше достатъчна, сега на преден план е компанията и това как тя бива възприемана от ИТ общността. Тази промяна беше продиктувана именно от желанието на хората от общността, които бяха „заливани" с предложения за работа на ежедневна база. В такъв момент как избираш къде да изпратиш автобиографията си и къде да отидеш на интервю? За тях беше важно (и все още е) да разберат що за работодател е компанията, по какви проекти ще работят там, кои ще са техните колеги, какви са възможностите за развитие и въобще каква е цялата картина, а не кратка информация за отворената позиция и заплатата. Затова и изградихме т.нар. IT-директория с профили на компании - където работодателите да могат да се представят по-подробно, а търсещите работа да намерят информацията, която им е необходима.
IT пазарът в момента е доста по-различен в сравнение с предишни години. Преди 2023 г. в Job Board-а ни имаше близо 7000 отворени позиции, а компаниите се надпреварваха за всеки един талант. Към днешна дата отворените позиции са 3 пъти по-малко около 2000-2200, което показва колко по-умерени са компаниите, когато става въпрос за наемане на нови служители. Въпреки това предизвикателството да намерят точните специалисти все още е налице и търсенето на кадри продължава да бъде по-голямо от предлагането. В този контекст, за IT специалистите също става по-трудно, когато решат да търсят ново кариерно предизвикателство. Това се усеща най-вече при Junior и Intern ролите. Определено можем да кажем, че намирането на първа работа в сектора е основно предизвикателство за току що завършилите или тези с по-малко опит
Най-вече желанието да учи и да се развива. Въпреки споменатото дотук, в България има много компании, които дават шанс на специалисти с никакъв или по-малко опит. Много компании са отворени да наемат такива кадри и по-късно да инвестират в тяхното допълнително обучение. За тях е важно да видят мотивация за развитие в сферата, а не просто желание за високо възнаграждение, което се асоциира с IT сектора.
Да, така е. Стремим се постоянно да развиваме платформата в различни направления и да сме в крак с динамиката на пазара, предвид че над 90 000 души я използват на месечна база. В основата на това развитие стои именно обратната връзка от потребителите, тъй като те могат да ни дадат най-добрите идеи относно това как да направим сайта още по-полезен за тях
Да бъдат отворени за комуникация помежду си. Както и в бизнеса, добрата колаборация между партньорите означава, че те трябва да са наясно с изискванията на отсрещната страна
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Block quote
Ordered list
Unordered list
Bold text
Emphasis
Superscript
Subscript